Jak to funguje?

Čím začít?

Smlouva s Českou Poštou

Pro přístup do Online Podání, musíte nejprve uzavřít smlouvu s Českou Poštou, která vám vkládání zásilek do systému umožní. 

Bez tohoto kroku nemá smysl kupovat plugin pro propojení.

Zakoupení pluginu

Jakmile budete mít smlouvu s poštou, zakoupíte si plugin, který umožňuje propojit WooCommerce a Online podání. 

Společně s pluginem obdržíte dokumentaci a návod, jak postupovat při získání nezbytných údajů a osobního komerčního certifikátu.

Proces odeslání do Online podání

1. Určíte, jakých dopravních metod se přenos týká

2. Zvolíte si, kdy se má objednávka přenést 

3. Zásilka se uloží do Online podání

4. Pomocí cron úlohy, nebo manuálně se ověří stav zásilky

5. V administraci e-shopu si stáhnete pdf soubor se štítkem

Popis nastavení a fungování pluginu

Plugin nainstalujete nahráním staženého zip souboru, do adminsitrace WordPressu a aktivujete jej.

V postranním menu se zobrazí položka Online podání, která obsahuje nastavení pluginu a log pluginu. 

Log obsahuje záznam komunikace pluginu se systémem Čeké pošty a umožňuje lépe řešit případné problémy.

V nastavení pluginu doplníte požadované údaje. 

Protože úzce souvisí s nastavením Online podání, v PDF souboru, který obdržíte po zakoupení pluginu, naleznete návod, jak je získat a jak vygenerovat certifikát.

Po vygenerování certifikátu, vytvoříte ve složce wp-content složku, kam certifikát nahrajete. Například pro složku online-podani, doplníte cestu k certifikátu: /online-podani/certifikat.pem

Osobní komerční certifikát

Pro přístup do API Online Podání, budete potřebovat certifikát. Jedná se o osobní komerční certifikát, který získáte na pobočce České Pošty, který má CzechPoint. Ne všechny to však vystavují a navíc je třeba první získání certifikátu absolvovat osobně. Více informací v pdf souboru s podrobnými instrukcemi

Následně musíte nastavit platební metodu pro dobírku – plugin potřebuje vědět, kdy má Online  podání říci, že se mají vybírat peníze pro dobírku.

Dále je třeba nastavit, kdy se budou data odesílat. Buď na děkovné stránce, nebo při změně stavu objednávky.

Položka Dopravní metody říká pluginu, pro jakou dopravní metodu má fungovat. Tím se zajistí, že do systému půjdou jen objednávky pro Čekou Poštu a ne třeba pro Zásilkovnu.

Protože Online podání obsahuje Balík do ruky, Balík na poštu a Balík do Balíkovny, musíte ještě určit, jaké dopravní metody tomu odpovídají. Pokud je nepoužíváte, necháte pole prázdné.

 

Aktualizace stavu a stažení štítku

Na obrázcích výše, vidíte výpis objednávek v administraci e-shopu. Ten obsahuje nový sloupec – Online podání. 

V něm se zobrazují ikony, jenž se mění podle toho, zda se zásilka již zpracovala, nebo ne. Online podání totiž nezpracovává zásilky okamžitě a k jejich definitivnímu uložení dojde až s časovou prodlevou. Odhadem to je minuta až dvě. Proto na prvním obrázku vidíte ikonu se symbolem pro obnovení. Pokud na ikonu kliknete, dojde ke kontrole stavu zásilky a uložení dat z Online podání. 

Pokud vše prošo bez problému, změní se ikona na šipku dolů. Díky této ikoně si můžete stáhnout a vytisknout pdf štítek zásilky. 

V případě, že je ikona pro obnovení červená, znamená to, že data nebyla přijata a je třeba upravit objednávku a data znovu odeslat. To můžete učint pomocí akcí objednávky v detailu objednávky. 

Když se ikona pro obnovení po kliknutí nezmění, došlo k chybě a tu můžete zjistit v logu pluginu. 

Logování komunikace a chyb

 

Plugin obsahuje logování komunikace se systémem, jsou zde uložena data, odesílaná i data přijímaná. 

Do logu se dostanete v postranním menu, nebo v detailu objednávky, kde v pravém sloupci nahoře kliknete na odkaz a zobrazí se vám pouze záznami pro danou objednávku.  

Sledování stavu zásilky

Protože má Česká pošta systém pro sledování zásilky, přidává se do e-mailů zákaníků, odkaz, který vede přímo na sledování zásilky, jak můžete vidět na obrázcích.

Ukládání dat do uživatelských polí

Na obrázku vidíte screen, dat, která se ukládají do uživatelských polí objednávky. V případě, že budete potřebovat například id transakce, naleznete jej tam.

Filtry

Plugin obsahuje tři filtry, které vám umožní manipulovat s daty. 

online_podani_typ_zasilky

Typ zásilky je DR(do ruky), NP (na poštu), DB(do balíkovny). 

$typ_zasilky = apply_filters( 'online_podani_typ_zasilky', $typ_zasilky, $this->order );

online_podani_velikost_baliku

Velikost balíku je nastavena na S, ale protože není jasné, jak se toto bude určovat, je zde možnost to pomocí filtru měnit. 

$velikost_baliku = apply_filters( 'online_podani_velikost_baliku', $velikost_baliku, $this->order );

online-podani-sledovani-link

Tvar odkazu pro sledování, který je přidáván do e-mailů, nemusí každému vyhovovat. Pro změnu použijte tento filter.

Kód najdete zde https://gist.github.com/Musilda/21063e3e1116856cc746708818ba7f3b